14 Ağustos 2013 Çarşamba

Neredesin Bernadette / Where'd You Go, Bernadette


Evet gelelim tatilimi güzelleştiren kitaba. İlk olarak bu kitaba sahil kitabı muamelesi yaparsanız bozuşuruz söyleyeyim. Ben aldım ve özellikle adaya gelene kadar sakladım. Ankara'da iş güç derdinde, stresle okumak istemedim. Çünkü bu kitabın yazarı Arrested Development'ın yazarlarından biri. Bu demek oluyor ki çok seveceğim, eğlenceli, garip, iğneleyici bir kitap beni bekliyor. Mad About You'nun da yazarı olduğunu da hatırlarsak vıcık vıcık aşk yok. 
Acı çeken, kafası karışık karakterler ve ince esprilerle dolu bir hikaye sizi bekliyor. Ah Audrey'e nasıl sinir oldum okurken bir bilseniz. Elgie ise ayrı bir konu başlığı tabii. Bernadette ve Bee'yi sevmemek neredeyse imkansız. Tabii ki onları anlayacağımızın garantisi yok. Teknik olayların bir kısmını anlayamadım. Hikayeyi mailler, notlar, FBI raporları ve faturalar ile takip ediyoruz. Arrested Development'ta olduğu gibi her şey sonuca bağlanmıyor elbette ve bana kalırsa Bernadette, Lucille Bluth'a çok fazla benziyordu. Elbette 1. Lucille'ye. Bernadette çok zeki bir kadın ve ödüllü bir mimar ancak bir dizi tuhaflıklar sonucu hayatından kaçarak Seattle'a sığınıyor. Tam bu noktada da macera başlıyor. Kocası microsoftta çalışan eksantrik bir deha. Aile olarak uyum sağlayamıyorlar bir türlü yeni hayatlarına ancak kocasının buradan ayrılmaya da hiç niyeti yok. Bernadette nereye gitti, nasıl gitti, neden gitti anlamaya çalışırken bir de bakmışsınız kitap bitivermiş. Maria Semple'ın ilk kitabı olduğuna inanmak çok zor gerçekten, yazarın inanılmaz bir kalemi var. Okuyun, okuyun, okutun...



4 yorum:

  1. O kadar çok okumak istediğim bir kitap ki ne zamandan beri.. Elimdekileri bitirince herhalde ilk alacaklarım arasında..
    Teşekkürler..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizi de mutlu eder. Çok keyifli bir kitaptı.

      Sil
  2. Bu kitabı çok merak ediyorum ama sürekli erteleyip duruyorum sanırım artık almalıyım bu güzel yorumu okuduktan sonra^^

    YanıtlaSil
  3. okurken bazı yerlerde sıkıldım ama kitap heyecanlandıktan sonra da iyi ki okumuşum dedim :)
    http://sonsuzkitaplik.blogspot.com/

    YanıtlaSil