27 Haziran 2013 Perşembe

Çizgilerin Gücü Adına

"Bu kitabı bir ansiklopedi düşüncesiyle aldıysanız sizi hayal kırıklığına uğratabilir. Bu kitaba bir ansiklopedi değil, başvuru kitabı demek daha doğru olur. İçinde ansiklopedi olmasını sağlayacak akademik bilgilerden ziyade bir çizgi film sevdalısının kaleminden çıkmış, çizgi filmler hakkında notlar bulacaksınız." diyor Kayra Keri Küpçü.


Kitabı elime aldığımdan beri zıp zıp zıplıyorum evin içinde. Her çevirdiğim sayfa yüzümde anlamsız bir sırıtışa sebep oluyor, kocaman gülümsüyorum. Aylardır adını hatırlamadığım için anlamsız tanımlamalarla açıklamaya çalıştığım çizgi filmin adını buldum sonunda ve daha önemlisi konuşan bezelyeler diye bir şey olduğunu ve bezelye yememe sebebimi de ispatlamış oldum. Ama kitabın kötü yanı yaşımı çok fena ortaya çıkarmış olması "a She-Ra yaşasın bak Hollywood  Yaramazları, işte Bianca" falan derken yayınlanma yıllarını görüyorum ve biraz moralim bozuluyor. Geçtiğimiz günlerde yavru bir kedi sahiplendi bir arkadaşım ve kız arkadaşı adını Simba koydu. Benim Simba'nın ne olduğunu anlamam için açıklama yaptılar tabi. Aslan Kral'daki kralmış Simba ve kızın çocukluk kahramanıymış. Ama Aslan Kral yayınlandığında ben kocamandım hatta Harry Potter da da öyleydim. Benim çocukluk kahramanım Cheetara (Thundercats), Jana, She-Ra falandı işte. Sheila vardı Dungeons and Dragons'da ah birde Storm'u çok severim x-men'den. Şimdi düşününce benim tipsiz oğluma keşke ninja kaplumbağalardan birinin ismini koysaymışım. Hehe o zaman o kız da bana boş boş bakardı. Kayra Keri Küpçü harika bir iş çıkarmış, gerçekten bir çizgi film başucu kitabı yapmış. 30 yaşında koskoca insanlar heyecanla o kimdi bu kimdi ay bunun sonunda ne olmuştu diye bakıp duruyoruz sürekli. 

Çizgilerin Gücü Adına öyle elinize alıp bir seferde okuyup bitireceğiniz kitaplardan değil. Kolay ulaşacağınız bir yere yerleştirip aklınıza geldikçe alıp karıştıracağınız kitaplardan. Mutlaka alın yüzünüzde kocaman bir gülümsemeyle dolanmanıza sebep olacak.
En alta da sevgili oğluşumun bir fotoğrafını ekleyeyim de başka kedilerden bahsettim diye bana küsmesin sonra :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder