26 Haziran 2013 Çarşamba

Yasaklı Kitapları Okuyoruz : Muhteşem Gatsby

Son zamanlarda beni çok fazla heyecanlandıran kitaplara denk gelmedim. 
Bugünler çok okuyup az yazdığım günler sanırım. Kitap Maceraları'nın etkinliği kurtarıcım oldu aslında, bahaneyle klasikleri tekrar okuyup mutlu olacağım. İlk seçtiğim kitap uzun süredir sırasını bekleyen Muhteşem Gatsby oldu. Yıllar önce ingilizcesini okumuş ve çok sevmiştim. Daha sonra elimdeki baskıyı aldım ama okumamıştım. Alternatifler arasında bunu seçmemin nedeni Can yücel çevirisi olmasıydı. Ben yaptım siz yapmayın. Zaten bu yıl kitap filmi çekildiği için çok popüler bir kaç yeni baskısı yapıldı ve eminim çeviri onlarda çok daha iyidir. Bendeki çeviriyi lütfen almayın. Daha önce okumamış olsaydım kitabı ilk 10 sayfadan sonra bırakır adını bile anmazdım tekrar. Yayınevlerine sataşılmasına çok sinirlenen bir okuyucu olmama rağmen bu sefer dayanamayacağım kusura bakmayın.  Bu kitap kenarda köşede kalmış bir hikaye değil. Daha bir kaç yıl önce sanırım 2011'de Woody Allen Midnight in Paris filminde bol bol bahsetti Fitzgerald ve Muhteşem Gatsby'den. Yani bu yıl hatırlanan bir hikaye değildi. Anlıyorum Can Yücel çevirisi olduğu için aynı şekilde basıyorsunuz da bari yazım yanlışlarını düzeltin. Saçımı başımı yoldum okurken. Artemis çevirisini falan alın lütfen, onlar bu konuda çok hassas davranıyorlar. 
Gatsby'nin hikayesi hüzünlü bir hikaye, kırık bir aşk hikayesi. Caz Devri'nin şaşaası ve paranın tek değer kabul edildiği bir topluma dair bir hikaye. Konuyu anlatıp fazla spoiler vermek istemiyorum. Lütfen okuyun çok seveceksiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder