19 Mayıs 2013 Pazar

Beyaz Kraliçe / The White Queen



Beyaz Kraliçe en etkileyici Philippa Gregory kitabı sanırım. İlk okuduğumda elimden bırakmak istememiştim. Genç Kral Edward'ı sevmemek, onun için endişelenmemek mümkün değildi. Philippa Gregory karakterlerini çok iyi anlatıyor ve sevdiriyor. Tabii Artemis'in harika çevirisini de göz ardı etmemek lazım. 2. kitap Kızıl Kraliçe çıktığında ikinci kez okudum White Queen'i. Ve Elizabeth Woodville'in öyküsü yine derinden etkiledi beni. Çocuklarına sahip çıkmaya çalışması, kocasına olan aşkı, olağan üstü hırsı,sahip olduğuna inandığı doğaüstü özellikler...  Kitapta ki en ilginç karakter Elizabeth'in annesi Jacquetta'ydı. Nehir Tanrıçası Melusina'nın soyundan geldiğine inanan Bedford Düşesi çok güçlü bir kadındı ve kızının en büyük destekçisiydi.
Beyaz Kraliçe Kuzenler Savaşı serisinin ilk kitabı. Plantagenet'ler ile Tudor'ların taht kavgalarını anlatıyor. Ne yazık ki Londra Kulesi'nde kaybolan prenslerin başına neler geldiği bugün hala gizemini koruyor. Tudorların en bilinen simaları  8.Henry ve Kraliçe Elizabeth'in öncesini merak edenler için inanılmaz bir seri. En çok meşhur Owen Tudor'la tanıştığım ve 8. Henry'nin annesinin kim olduğunu anladığımda mutlu oldum sanırım. Ve Genç Kral Edward güzel karısına verdiği sözü her tuttuğunda beni de gülümsetti. EE ne duruyorsunuz okuyun okuyun okuyun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder