15 Nisan 2013 Pazartesi

Ejderhanın Günü - Warcraft 1 / Day of the Dragon



10 gündür evde olmadığım için bu yazıyı bir türlü yazamadım. Aslında Büyük Şef'ten önce okumuştum Ejderhanın Günü'nü. Warcraft kitaplarını bu kadar geç okuduğum için kendime çok kızgınım. Ama daha önce de söylediğim gibi WoW oynarken kitapları okuma fırsatı olmuyor ne yazık ki. Merak ettiğim bir sürü konuda bu kitaplar sayesinde bilgilendim. Okuması çok keyifli kitaplar ancak Warcraft evreniyle ilgisi olmayıp yalnızca fantastik kurgu okuyanlar çok severler mi çok emin değilim. Bir kaç yorumda daha küçük yaşlarda ki erkek okuyucular için olduğundan falan bahsedilmiş kitapların ancak buna kesinlikle katılmıyorum. 30 yaşında bir kadınım ve bayıla bayıla okudum. Star Wars, The Dark Tower, World of Warcraft, Vampire the Masquarede, Baldurs Gate, Torment:Planescape ya da herhangi bir D&D serisi yalnızca erkekler için değil. Ayrıca şişman da değilim erkeğe de benzemiyorum bu önyargılar beni deli ediyor. Neyse gelelim kitabımıza. Ejderhanın Günü, 5 Dragon Aspects - Görüntü hakkında ve elbette ki Rhonin Redhair ve Vereesa Windrunner'in hikayesi var. Deathwing; Nozdormu, Ysera, Alexstrasza ve Malygos'u kandırarak demon soul'u oluşturur ve güçlerinin çoğunu kaybetmelerine neden olur. Zamanlarının geçtiğine inanan ejderhalar kendi köşelerine çekilirler. Alexstrazsa ise orkların elinde esir tutulmaktadır. Alexstrazsa'nın durumunu gözetlemesi için Kirin Tor'un altısından biri olan Krasus tarafından görevlendirilir. Rhonin'e eşlik etme görevi ise genç ranger Vereesa'ya verilmiştir. Ancak Deathwing'in de Rhonin için kendi planları vardır. Hikayenin en zevkli kısımlarından biri elbette ki Arthas ile karşılaşmaktı. Ancak nefesinizi tutmayın küçük bir çocuk henüz :) Büyük Şef kadar sevmedim ancak çok güzel bir kitaptı. Rhonin nasıl Kirin Tor'un yöneticisi oldu anlamamın yanı sıra The Violet Citadel'de Veeresa Windrunner'ın da onun yanında olduğunu bilmek kitaptan daha fazla zevk almamı sağladı. Ah elbette Veeresa Windrunner, Banshee Queen Sylvanas Windrunner'ın kardeşi. Warcarft severler kesinlikle çok seveceklerdir.
FOR THE HORDE

2 yorum:

  1. Daha önce hiç duymamıştım bu seriyi,hakkında detaylı bilgim yok araştırılacaklar listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Seriyi çok beğendim şu anda 3. kitabı okuyorum.Son Bekçi de çok güzel gidiyor. Herhalde en az sevdiğim bu kitaptı. Ah söylemeyi unutmadan Artemis çevirisini çok beğendim. Umarım seversin:)

    YanıtlaSil