19 Nisan 2013 Cuma

Son Bekçi - Warcraft 3 / The Last Guardian

" Davetsiz misafir bir elini kaldırdı ve bir dizi ezgili sözcük mırıldandı. Kafiyeler ve ritimler ağzından önce kısık sesle, daha sonraysa gittikçe yükselerek, sonundaysa bütün sakinliği parçalayarak döküldüler. Uzaklardaki kurtlar bu ezgiyi duyup ona uluyarak karşılık verdiler.
Ve ayakları çamura saplanmış gibi duran, hayalet benzeri gencin görüntüsü derin bir nefes aldı, sırlarla dolu sırt çantasını yüklendi ve ağır adımlarla Medivh'in Kulesi'nin ana girişine doğru ilerlemeye başladı."

Warcraft maceram sona erdi. Son kitabı okumam biraz uzun sürdü ama bunda kitabın suçu yok. 10 gündür İstanbul'da oradan oraya gezip durduğum için her gece yorgunluktan sızdım ve okuyamadım. Bu serideki favori sıralamam 2-3-1 şeklinde oldu. Büyük Şef'e bayıldım. Son Bekçi'yi çok sevdim ve Ejderhanın Günü çok güzel bir kitaptı. Türkçe'ye yalnızca bu 3 kitap çevrilmiş Artemis Yayınları'ndan. Sunwell Üçlemesin'nden sonra okuduğum ilk Warcraft serisiydi ve 5 yıldan fazla süredir WoW oynayan biri olarak bu kadar geç okuduğum için kendime çok kızdım. Gerçi Alliance olarak oynamadığım için kitapları okurken bol bol wowwiki.com'a başvurmam gerekti. Son Bekçi, Trisfal'in son bekçisi, Magna Aegwyn oğlu, Sargeras'ı yenen gücün mirasçısı Azeroth'un koruyucusu ve en büyük büyücüsü Medivh'in hikayesini anlatıyor.
Medivh'in Kulesi Karazhan'a çırak olarak gelen Khadgar, Kirin Tor büyücüleri tarafından bilgi edinmesi için Medivh'in yanına çırak olarak gönderilmiştir. Karazhan kendi güçleri olan bir kuledir. Kulenin sebep olduğu görülerle Khadgar geçmiş ve gelecek hakkında bilgi sahibi olur. Bir gün gizemli kuleye elçi olarak Garona Halforcen gelir. Khadgar nasıl orkları düşmanı olarak kabul etmişse Garona için de insanlar düşmandır. Ancak her ikisi de öncelikle yaşlı, bilge, güvenilir ve birazcık deli büyücüye karşı geliştirdikleri sadakat ve güveni zamanla birbirlerine karşı da hissetmeye başlarlar. Bütün insanların ve bütün orkların aynı olmadığını kabullenirler. Ardından tehlikeli iblisleri Azeroth'a getiren Dark Portal'ı ve orkları getiren Gul'dan'ı kandıranın kim olduğunu araştırmaya başlarlar. Bu arada Ateş lejyonunun efendisi old god Sargeras'ın da kendi planları vardır. Ve ikili sadakatlerini sorgulamak zorunda kalırlar.
Son Bekçi etkileyici ve şaşırtıcı bir kitaptı. En yakın zamanda serinin devamını temin edip okuyacağım. Bu kitap ilk iki kitabın aksine tüm fantastik severlerce sevilecek, gizemli ve şaşırtıcı bir hikaye. Açıkçası benim gibi Warcraft Lore'una çok hakim olmayanlar şok geçirecekler.Ciddi ciddi PvP yerine daha çok PvE ağırlıklı oynamayı düşünmeye başladım. Karazhan'daki görüler çok etkileyiciydi. Moore karakter olarak iyi yaratılmıştı ve diyalogları beni bol bol gülümsetti. 
Medivh hakkında çok pis Spoiler:
Medivh'i daha kitabın başında çok sevdim. Benim için biraz deli ama güvenilir, gizemli, kibar, yaşlı ve fedakar bir adamdı. Özellikle talep etmediği bir güç için gençliğinin elinden alınması ve sürekli Azeroth'u koruması beni etkiledi. Hatta kitabın ortalarına doğru Lothar'dan şüphelenmeye bile başladım.Annesine kızdım Karazhan' daki görüler sonucunda.Sonuç ne oldu Dark Portal'dan herkesi getiren Medivh'miş. Büyücüleri öldüren oymuş, ilk anladığımda şok oldum. Yine de Sargeras'tan kurtulduğu ve davetsiz misafir olarak döndüğü için çok sevindim. Yalnız kitap bittikten sonra yaptığım araştırmalarda Med'an'ın yani şu anki Tirisfal Bekçisi'nin Medivh ve Garona Halforcen'ın çocuğu olduğunu öğrendim. Ayrıca Garona'nın Sargeras tarafından kontrol edildiğinden de bahsediliyordu. Sargeras'ın büyüsü sonucu bir kelime ile Dark Council tarafından kontrol edilmekteymiş.Bu kelimeyi Gul'dan ve bir kişi daha biliyormuş.Böylelikle suikastçi olarak kullanıyorlarmış Garona'yı. Birde kitabın sonunda Medivh'in yaptığı bir büyü sonucu Khadgar'ın da gençliğinin elinden alınması ironikti. I...am the reason for the Legion's return. Years ago, I brought the orcs to this world, and by doing so, I opened a path for the demons as well. For my sins I was murdered by those who I cared for most. Despite my death, war raged across the lands of the east for many years, leaving entire kingdoms devastated in its wake. Now at long last I have returned to set things right. I... am Medivh, The Last Guardian. I tell you now, the only chance for this world is to unite in arms against the enemies of all who live.
FOR THE HORDE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder