3 Nisan 2013 Çarşamba

Beatrice / Wideacre


Philippa Gregory çok severek, keyif alarak okuduğum yazarlardan. 700- 800 sayfayı ne olduğunu anlamadan bitiriveriyorsunuz, elinizden bırakamıyorsunuz. Bugüne kadar çıkan kitaplarının aksine Beatrice Tudor'ları anlatmıyor. 1800lerde İngiltere'de geçiyor. Başrollerde de Wideacre Cadısı Beatrice var. Kitaba geçmeden önce söylemek istediğim bazı şeyler var. Eğer daha önce Philippa Gregory okumadıysanız yazarı bu kitapla tanımak çok iyi bir fikir olmayabilir. Evet genelde yazarın romanları hep cesur bir dille anlatılmıştır ve çarpık ilişkiler mutlaka yer alır ancak bu kitapta durum birazcık farklı. Beatrice tam olarak crazy little bitch. İnanılmaz bir karakter çok hırslı, inatçı, bencil ve feci halde rahatsız edici. Wideacre'ye o kadar bağlı ki onu kaybetmemek için yapamayacağı şey yok. Yaptıklarından da burada bahsetmek istemiyorum fena spoiler olacak çünkü. Çarpıcı, rahatsız edici, zor bir hikaye Beatrice'in hikayesi.
Kitabı okurken elimde olmadan Beatrice'i Scarlett O'Hara ile karşılaştırdım. Celia Melly'i hatırlattı bana sık sık. Sanırım Rüzgar Gibi Geçti İngiltere'de geçmiş olsaydı tam olarak böyle bir hikaye olurdu. Beatrice'in toprak tutkusu, Scarlett'in toprak aşkına ve Tara tutkusuna inanılmaz benziyor. Tabi ki Scarlett O'Hara Beatrice'in yanında bir melek. Abisiyle ilişkisi, Ralph, Celia'ya yaptıkları anlatılamaz. Çevirdiğim her sayfada yok artık dedim. Ancak en sinir bozucu kısmı kocası John'a yaptıklarıydı. Diğerleri yine tahmin edilebilirdi başlangıçta yaptıkları düşünülünce ama zavallı John'un ne suçu vardı yani bide adamı seviyordu. Neyse 800 sayfa civarı Beatrice Kötü Tohum ve sürekli okuyamadığım halde sadece 3 günde bitti. Çeviri, anlatım mükemmel. Ne kadar sinir bozucu olsa da ben sevdim bu romanı ve yeni kitap Julia'yı heyecanla bekliyorum ki bugün yarın çıkacak zaten:)
Çok Pis Spoiler:
Söylemezsem çatlayacağım kitabın sonu beni deli etti. Hayır kadın o kadar şey yaptı kendini paraladı sonuç, öldü hem de Ralph'in elinden. Birde üzerine Wideacre harabeye döndü. Ama Harry'nin ölümüne sevindim doğrusu çok sinirimi bozuyordu.


Eğer ilk okuduğunuz Philippa Gregory kitabı Beatrice ise ve ondan nefret ettiyseniz lütfen yazarın diğer romanlarına şans verin. Tudor serisi ya da Kuzenler Savaşı serisi müthiş romanlar. Yazarın kalemi inanılmaz. Okuyun, okuyun, okuyun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder