15 Şubat 2013 Cuma

Numaran Bende Var / I've Got Your Number




Moraliniz mi bozuk? Depresyona mı giriyorsunuz? Psikoloğa, ilaçlara gerek yok. Hemen bir Sophie Kinsella kitabı alın elinize bakın bakalım dert, tasa kalıyor mu? Romantik komedi - Chick-lit tarzı kitaplara haksızlık yapılıyor. Açıkçası kitaplarıma çerez, atıştırmalık, sahil kitabı falan diyenlere çok sinirleniyorum. Herkesin istediğini okuma özgürlüğü var! Ayrıca birazcık kıkırdamanın kime ne zararı var ki değil mi ama?
Normalde Sophie Kinsella kitaplarını çıkar çıkmaz alıp stokluyorum. Böylelikle hala okunmamış bir sürü kötü gün kitabım oluyor :) Nedense bu kitap da aynısını yapamadım ve hemen okudum. Numaran Bende Var bayıla bayıla okuduğum, elimden bırakamadığım ve çok eğlendiğim bir kitaptı. Esas kızımız Poppy aile yadigarı nişan yüzüğünü kaybediyor, ancak bunu tabii ki nişanlısına söylemiyor ve müthiş bir eğlence bizi bekliyor. Ah birde dipnotlar var. Bu kitabı Foucault Sarkacı'ndan hemen sonra okuduğum için dipnotlar çok etkiledi beni :) Poppy'nin dipnot anlayışı biraz farklı tabi, ama yazdıkları süperdi. Magnus'un ailesi ile scrabble macerası var ki anlatmaya kelimeler yetmiyor. Bir çırpıda okunan bol kahkaha attıran bir kitap. Halka açık alanda pek okumanızı tavsiye etmem, kendi kendinize gülmenizi insanlar çok hoş karşılamıyorlar :) Poppy beni çok eğlendirdi umarım sizi de mutlu eder :)


Çok Pis Spoiler:
Magnus ve ailesinden nefret ettim kitap boyunca, Poppy'e ise çok sinirlendim kendisine öyle davranmalarına izin verdiği için. Hele ki magnus'un annesinin en son yüzük olayı çıldırttı beni. Ah Poppy'nin Sam ve babasının arasını düzeltme çabaları müthişti, hatırladıkça kahkaha atıyorum.Gerçi Sam'in başına açtığı tüm sorunlar çok iyiydi. Sam, Poppy'nin çevresiyle ilişkisini değerlendirirken, herkese gereğinden fazla iyi davrandığını, anlamsız bir nezaket gösterdiğini ve kendisini sevdirmeye çalıştığını söylüyordu. Tabii düğün organizatörünün Poppy'e nasıl davrandığını düşünürsek ne kadar haklı olduğu ortada. Kitap da empati yapmama neden olan, durup düşünmemi sağlayan şeyler de vardı. Sanırım bu kitabı sadece romantik komedi olarak değerlendirip bir kenara atmak doğru değil.
Sophie Kinsella
Artemis Yayınları

Bravo bana! Kaybettim :( Şu dünyada kaybetmemem gereken tek şeyi kaybettim. Nişan yüzüğümü! Magnus’un üç nesillik aile yadigarı.
Ve şimdi, tam da annesiyle babasının döndüğü gün kaybettim. Kaybetmek için o günü buldum. Derin derin nefes al, Poppy.
Olumlu düşün :)
Bir hayır yemeğinde kızlarla iki kadeh şampanya devirdikten sonra Poppy’nin hayatı bir anda tepetaklak oldu. Yalnızca nişan yüzüğünü kaybetmekle kalmadı, arkasından yaşanan panikte cep telefonundan da oldu. Titrek bacaklarla otelin lobisinde dört dönerken, bir çöp kutusunda terk edilmiş bir telefon buldu. E, mal bulanındır demişler! Artık otele bir numara bırakabilirdi. Kaderinde vardı demek ki!
Tek sorun şuydu ki, telefonun sahibi iş adamı Sam Roxton, onunla aynı fikirde değildi. Cep telefonunu geri istiyordu ve Poppy’nin, tüm mesajlarını okumasından ve özel hayatına burnunu sokmasından hiç hoşlanmamıştı. Üstüne üstlük yüzüğü bulana kadar Poppy’nin tek elle idare etmesi gerekecekti (!) Düğün hazırlıkları, Sam’in geçici asistanlığı vazifesi ve başına bizzat açtığı türlü belalar yüzünden işler iyice karışacaktı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder