31 Ocak 2013 Perşembe

Koli koli kitap:)

Shopaholic olduğumu kabul ediyorum. Kibarca alışverişi seviyorum diyelim. Ama düşünün bir kutu dolusu yepyeni kitap nasıl hayır diyebilim ki :) Düşünmesi bile süper. İnternetten alışveriş hem pratik hem de ekonomik. Eski ve çok yeni kitapları bulma kolaylığından bahsetmiyorum bile. Popüler bir kitap arıyorsanız  ya da tek kitap alacaksanız elbette kitapçılar ve D&R en iyi yol. Kitaplarla dolu raflar arasında olmak çok güzel. Neyse gelelim internetten alışverişe, alışveriş yaptığım siteler dönem dönem değişiyor sanırım sebebinden çok emin değilim aslında.

okuoku.com
Geçtiğimiz yıllarda en sevdiğim kitapçım. 2011 yılının favorisiydi. Ayda bir kaç kez sipariş veriyordum ve neredeyse her siparişim ertesi gün elimde oluyordu. Burada önemli olan nokta aldığım kitaplar çok
yeni olmuyordu genellikle ve en az 10 kitaplık sipariş veriyordum. Ayrıca hediyeleri de beni mutlu ediyordu koliyi açınca çıkan ayraçlar hediye kitaplar. Peki neden okuoku.comdan eskisi kadar alışveriş yapmıyorum?
İlk önce site yenilendi ve alışveriş listemdeki kitaplar kayboldu, o arada HSBC ile sanırım anlaşmalarında bir sorun oldu ve kartımı kullanırken sürekli sıkıntılarla karşılaştım. Teslimat hızları düştü ve fiyatlar artmaya başladı.

ilknokta.com
En sevdiğim alışveriş sitem burası olmalı.İthaki Yayınları'nı en iyi fiyatla satıyorlar ve gerçekten hızlılar. Benim gibi fantastikçiler için bulunmaz nimet :) Ayrıca bugüne kadar ne kitap temininde ne de gelen kitapların durumuyla ilgili hiç bir problem yaşamadım.

dr.com.tr
Evet 2012 nin favorisi de dr.com.tr idi benim için. Kitap fiyatları diğer sitelerden daha iyiydi. Hızları fena sayılmaz. Taksit seçenekleri bence en avantajlı burada. Çünkü çok fazla kitap alıyorum ve vade farkı koymadan taksit sadece dr.com.tr de var. Ah tabi birde kargo ücreti. Genellikle 50 tl ve üzeri kargo ücretsiz oluyor ayrıca şu anda 25tl ve üzeri ücretsiz. Ve en önemlisi kargo ücreti sadece 3.50 tl. Burada kitaplar temin edildikçe size gönderiliyor, tamamını beklemiyorsunuz . Kitapla birlikte dergi oyun falan da aldığım için sanırım dr bu aralar da ilk tercihim.

idefix.com
İdefix ile ilgili sürekli şikayet okuyorum bugünlerde. Evet bence de bazı sorunlar var. Fiyatlar yüksek ancak stoklu çalışıyorlar yani arkabahçe yayınlarının bir kitabını istiyorsanız fiyata bakmadan idefixe yönelmelisiniz. Hızlı teslimat ve stokta kitaplar vazgeçilmezim yapıyor İdefix'i. Ancak kargo ücreti çok yüksek ve 150 tl üzeri kargo bedava olması nedeniyle dediğim gibi eski basım yada baskısı tükenmiş kitaplar için İdefix kurtarıcım.

pandora.com.tr
Pandora da stoktan teslimat yapıyor ve ingilizce kitap almak istediğim zaman sorunsuz alışveriş sağlıyor.
Sandman'in ilk cildinin Türkçe baskısı tükenmişti ama Pandora sayesinde çok iyi bir fiyata ertesi gün ingilizcesi elimdeydi. Pandora'yı seviyorum ve Neil Gaiman'a bayılıyorum :D

kitapyurdu.com
Kitap yurdu da okuoku gibi emektarlarımdan ama çok yavaşlar ve ben çok sabırsızım:)

kitapsihirbazı.com
Kitap sihirbazı yeni bir site. Bir kaç ay önce açıldı ve tanıtım için %50 indirim kampanyası yaptılar. Bende denemeye karar verdim. Zaman Çarkı serisinin ilk üç kitabını ve 4 kitap daha aldım. Ertesi sabah bir sipariş daha verdim. Ve macera başladı, ilk siparişimde sorun olmadığını ancak 2. siparişime kendi yayınları olan bir kitabı eklememi söylediler yoksa %50 indirimden yararlanamıyormuşum. Ancak ben alışveriş yaptığım sırada böyle bir uyarı yoktu ve tabii ki siparişimi iptal ettirdim. İlk siparişimin elime ulaşması 10 gün kadar sürdü sanırım ve her gün aramam gerekti. Sonunda kitaplarım bir hediye kitapla beraber geldi. Kitapların durumunda sorun yoktu. Durum bu ancak kitap sihirbazının benim için çok önemli bir artısı var. Zaman Çarkı serisinin ilk kitabını bulamadılar diğer ikisini temin ettiler. Normalde diğer alışveriş yaptığım siteler öylece siparişimi gönderiyorlardı. Ancak kitapsihirbazı.com iyi niyetle uğraşıp bana ilk kitabı buldular ve siparişimi yolladılar sırf bu sebeple bir daha onlardan hayatta alışveriş yapmam demiyorum.

nadirkitap.com
Evet geldik sona. İkinci el kitap olayından çok hoşlanmıyorum açıkçası. Ancak kaybettiğim ya da benim için manevi değeri olan bazı kitapları bulmam da Nadirkitap.com'un çok büyük rolü var. Fiyatlar çok ucuz hemen kitabınızı da yolluyorlar. Ayrıca siz kitaba onay vermeden satıcıya para aktarılmıyor.

İşte benim alışveriş deneyimlerim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder