21 Ocak 2015 Çarşamba

geçtiğimiz ay neler okudum?


Okuma Şenliği'nin ilk ayı geride kaldı. Hatta yeni yılın ilk ayı da bitti. Son zamanlarda çok istememe rağmen okuduğum kitaplarla ilgili düşüncelerimi yazamadım. Sanırım okuduklarımı hemen instagramda paylaşıp, ilk yorumlarımı yazdığım için uzun uzun anlatmayı erteledim son günlerde. 
Okuma şenliği listemden 10 kitap okudum 21 Aralık'tan bugüne kadar. Ruhdöveni'ni değerlendirme dışı tutarak en sevdiğim kitap Neil Gaiman'ın öyküsü The Truth is a Cave in the Black Mountains oldu.



İlk ay sonunda şenlik için toplam puanım 139
Okuduğum kitap sayısı 10 ve
toplam 3958 sayfa okudum.



1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi'nden bir kitap. 
Bay Mercedes - Stephen King / Altın Kitaplar - 432 sayfa 
Bay Mercedes garip bir gizemle başladı ve elbette hemen hikayenin içine çekti beni. Ancak ne yazık ki ikinci yarıda heyecanımı kaybettim. Sonu tahmin edilebilirdi, son sayfaya kadar yine de farklı bir şeyler olacak diye bekledim ama ne yazık ki hayal kırıklığına uğradım. Muhtemelen 22/11/63 beni büyülediği ve beklentimi çok yükselttiği için Bay Mercedes'i çok sevemedim.


3. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
Ruhdöveni - Margaret Weis / Laika - 440 sayfa 
Raistlin'in Yüksek Büyücülük Kulesi'nde girdiği gizemli sınavı, kuleye yolculuğu ve sınavda yaşananları anlatıyor Ruhdöveni. Raistlin ve Caramon ile ilgili merak ettiğiniz neredeyse tüm soruların cevabını veriyor. 

7. Kategori (10 puan): Tarihi kurgu türünde bir roman.
Budala - Fyodor Mihailoviç Dostoyevski / Türkiye İş Bankası Kültür - 784 sayfa 
Budala ile ilgili en önemli nokta neredeyse 100 kişi beraber okuduk bu güzel kitabı. Tam sayıdan emin değilim. 2015'te 15 Klasik etkinliğinin ilk kitabıydı. Hatta yepyeni bir etkinlik daha başlattı "Her ayın 17'si biz okuruz Dostoyevski" adında. peki ben Budala ile ilgili neler hissettim? Sonu kalbimi kırdığı için bu ayın favori kitabı olmadı oysa Prens Mışkın ile her şey nasıl da güzel başlamıştı.

8. Kategori (10 puan): İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların karda kışta geçtiği bir kitap.
Noel Gecesi Kabusu - Tim Burton / İletişim Yayıncılık - 44 sayfa 
Hem Noel'de geçiyor hem cadılar bayramı edasında! Bayılarak okudum. Okurken dayanamadım bol bol da çizdim. Eğer okumadıysanız hemen okuyun.




11. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
Theo'ya Mektuplar - Vincent Van Gogh / Yapı Kredi Yayınları - 256 sayfa 
Van Gogh için o kadar üzüldüm ki. Yer yer çok kızdım Theo'ya.. Mektuplardan oluşan kitaplar beni biraz yoruyor. Karşı tarafın hislerini öğrenemediğim için sinirleniyorum. 

16. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
Papatya Falı - Paige Toon / Artemis - 528 sayfa 
Beni uyutmayan kitapları seviyorum. Gece okumaya başladım ve sabaha karşı bitmişti Papatya Falı. 520 sayfayı bir çırpıda okutsa da çok sevdiğim,içime sinen bir hikaye değildi. Anlamsız trajedi kitaptan soğumama neden oldu. 

17. Kategori (10 puan): Size veya aynı evde yaşadığınız kişilere ait olmayan bir kitap.
Karanlığın Elli Tonu - E.L. James / Pegasus - 640 sayfa 
Kuzenimden ödünç aldım Karanlığın Elli Tonu'nu. Christian Grey ile ilgili gizem çözülüyordu. Eh işte bir hikayeydi.

18. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): Bir Türk, bir yabancı yazardan birer öykü kitabı.
The Truth is a Cave in the Black Mountains - Neil Gaiman / Headline - 80 sayfa 
Benim için Ruhdöveni ile birlikte şenliğin ilk ayının yıldızı The Truth is a Cave in the Black Mountains! Kısacık bir öykü ile harika bir dünya yaratmış yine Neil Gaiman.Çizimler ise enfesti.


19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Ölümsüz - Catherynne M. Valente / Monokl - 308 sayfa 
Çok merak ettiğim, heyecanla iki kez okumaya başladığım kitap! Çıkar çıkmaz okumaya başlamıştım aslında ama o gece hasta olduğum için anlayamadığıma inanıp başka kitaba geçmiştim. Şenlik için kategori uydurunca tekrar başladım. Tam olarak ne hissettiğimden emin olmadığım için şimdilik yorum yazmayıp, düşüncelerimi uzun uzun anlatacağım...


21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Dünya edebiyatından dört kitap. Kitapların biri Latin Amerika, biri Afrika, biri Asya ve biri Avrupa edebiyatından olmalı. Türk edebiyatı kapsam dışı.
Afrika: Nehir Tanrısı - Wilbur Smith / Altın Kitaplar - 446 sayfa 
Nehir Tanrısı daha dün akşam bitti. Beklediğimden çok farklı ve okuması inanılmaz zevkli bir kitaptı. Eğer benim gibi hiç Wilbur Smith okumadıysanız, çok şey kaçırıyorsunuz.

10 kitap okuduğum için 10*10 =100 puan
3958 sayfa okuduğum için 39 puan
toplam 100+39=139 puan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder