11 Eylül 2014 Perşembe

Doctor Who Shada



Doctor Who Shada, ha bugün ha yarın okuyayım derken aylardır başucumda tozlanmıştı. Halinden bezmiş olacak zavallıcık, “Yahu en azından yaz sonu kitabı olayım” dercesine bir saltoyla yaz tatili çantama atlayıverdi. Ben de teklifini kabul ettim. Normal şartlarda bir çırpıda okunacak bir kitaptı. Ben sadece sahilde okumaya karar verince sonunu görmem bir haftamı aldı. Ama kum, deniz ve güneşin yanında iyi gitti. 

Kitap, 4. doktor zamanında geçiyor. Doktorun yol arkadaşları zeki ve güzel Romano ile doktorun en iyi (metal) dostu K9. “Emekli” zaman lordu ve üniversite hocası Chronotis’e ait tehlikeli bir kitap yanlışlıkla asistanlar Chris ve Claire’in eline geçince, onlar da Doktor ve arkadaşlarıyla beraber zorlu, saçma ve komik bir maceraya atılıyorlar. Azimli ve gözü dönmüş kötü adam Skagra da kitabın peşine düşüyor. Amacı ise “Shada”yı bulmak, fakat onun ne olduğu veya ne işe yaradığını bilen kimse yok. 

Kitabı genel olarak tuttum. Yer yer fazla tahmin edilebilir olması dışında tipik bir Doctor Who hikayesiydi. Hikayedeki 4. doktor en favori doktorlarım listesinde üst sıralara pek yaklaşamadı. Bilgi olsun diye söylüyorum, ilk sıradaki 10. doktor David Tennant, 11. Matt Smith’ten bir adım önde. 4. doktor onların özellikle sevimlilikte gerisinde kaldı. Tabi David Tennant’tan akıllı olduğu kesin! Chronotis de ilginç bir karakterdi, antika Tardis’i de epey matraktı.

Hikaye Douglas Adams tarafından yazılan ancak yayınlandığı yıl grev sebebiyle çekilemeyen senaryonun Gareth Roberts tarafından hikayeleştirilmiş versiyonu imiş. Bu vesileyle Gareth Roberts da ilgimi çekmiş oldu. Bir göz atmaya karar verdim.

Ve bu kitap ile ilgili (ilgisiz) son notlarım: Bunu okuduğum süre içerisinde 2,5 arı tarafından sokuldum. Hem de sadece 1 günde! Yine aynı periyotta evde en az 5 farklı kurbağa ile beraber yaşadım. Bir ara sivrisinek cehennemine karşı “Off Duşu” fikrinin patentini almaya niyetlendim. Yine istediğim kadar kararamadım. Ama neticesinde güzel bir yaz tatiliydi. Sonrasında ise bazı uğraşlarıma daha fazla konsantre olmaya karar verdim. Sanırım bundan sonra bu yaz okuduğum kadar bol bol okuyamayabilirim. 10.000 saat kuralı, bekle beni geliyorum.





2 yorum:

  1. Düşüncelerine tamamen katılıyorum, çoğu yeri gerçekten fazlasıyla tahmin edilebilirdi.

    10.000 saat kuralı nedir acep?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir konu üzerinde yeterli seviyeye gelebilmek için çalışmanız gereken süre 10000 saat kuralı :)

      Sil