21 Kasım 2013 Perşembe

Doktor Uyku / Doctor Sleep

Georgia'lı fıstık çiftçisinin Beyaz Saray'a taşındığı yılın aralık ayının ikinci günü Colorado'nun en büyük otellerinden biri yanıp kül oldu. Overlook'un onarılamayacak kadar hasar gördüğüne karar verilirken Jicarilla Belediyesi tarafından soruşturmayı yönetmekle görevlendirilen itfaiye müfettişi, yangının bozuk kazan yüzünden çıktığı sonucuna vardı. Kazanın yaşandığı kış mevsiminde otel kapalı olduğundan olay anında Overlook'ta yalnızca dört kişi vardı. Üçü kazadan sağ kurtuldu. Otelin bekçisi Jack Torrance çalışmayan bir vana yüzünden yükselen kazan basıncını düşürmek için kahramanca bir girişimde bulunmuş ama başarılı olamamış ve oteli kurtarmayı denerken hayatını kaybetmişti. Sağ kurtulanlardan ikisi bekçinin eşi ve küçük oğluydu. Üçüncü kazazede Overlook Oteli'nin aşçısı Dick Hallorann'dı. Florida'daki mevsimlik işini bırakıp Torrance ailesini kontrole gelmişti çünkü ailenin başının belada olabileceği içine doğmuştu. Hayatta kalan iki yetişkin de patlamada kötü yaralanmıştı. Yaralanmayan tek kişi çocuktu. En azından bedensel olarak...


Danny ve Wendy'nin Ovelook'ta yaşadıklarını ve Danny'nin ışıltısını düşününce büyüdüğünde çok özel biri olacağını tahmin edebiliyorsunuz elbette ama ne zaman The Shining'i okusam ya da izlesem Danny ve Wendy'nin Jack'ten sonra çok iyi bir hayatlarının olduğunu çok mutlu olduklarını falan düşünüyordum. Tabii ki yazar Stephen King olunca işler böyle yürümüyor. Zavallı Danny'nin başına gelenler yetmemiş bir de üzerine büyüdükçe Jack'e benzemeye başlamış. Üstelik görünüşe bakılırsa öfke sorunu aileden geliyor.
O güne kadar hiç görmediği parlaklıkta bir ışıltıya sahip olan küçücük bir kızla karşılaşınca Dan'in hayatı çok daha garip bir hal alıyor. 
Doktor Uyku o kadar sürükleyiciydi ki elimden bırakabilmek ve yavaş yavaş okumak için çok çaba harcadım. Çeviri inanılmazdı. Bu yıl bol bol Stephen King okudum ve genelde yorumum, "Yolculuk çok keyifliydi önemli olan da o, sonu değil." demiştim. Bu kitap ise baştan sona sürprizlerle dolu harika bir yolculuktu. Okurken defalarca şok geçirdim ve ürktüm. Karakterler öyle bir yaratılmış ki kimden bahsedeceğime karar veremiyorum. Rose ve Abra çok etkileyiciydi.Stephen King hep yazsın ben de okuyayım. Daha fazla yazarsam spoiler vermeye başlayacağım. Ee ne duruyorsunuz hadi okuyun, okuyun, okutun...
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder