22 Haziran 2013 Cumartesi

Geçmişin Gölgesi Geleceğin Laneti

Öykü okumayı çok sevmiyorum. Şöyle 700- 800 sayfa olmalı en azından okuyacağım kitap uzun uzun anlatmalı. Ayrıca pek Türk yazar da okumam, ön yargılıyımdır. İşte bir Hande Altaylı'yı okuyorum. Ah bir de Ekin Atalar okumuştum ama çok güldürdü beni yine okurum. Hele fantastik kurgu da çok zor, okumam. Kayıp Rıhtım da öykülerini okuduğum ve zaman zaman Neil Gaiman çevirilerini burada paylaştığım M. İhsan Tatari sanırım tamamen değiştirdi fikrimi. Yitik Öyküler Kitabı'nı severek okumuştum. Ama Geçmişin Gölgesi Geleceğin Laneti'ne bayıldım. Aldığım keyif Neil Gaiman öykülerine eş değerdi. Soruları yanıtlama tarzı, anlatım inanılmazdı. Kitabın konusunu yazmayacağım merak edin alın ve okuyun lütfen :)  
Hikayenin ilk kısmını daha önce okumuştum zaten ama kitaba başlar başlamaz bir heyecan sardı beni "acaba innsmouth'a mı bağlayacak yok yok kesin Dagon" derken bir baktım bitivermiş. Lovecraft sevenlerdenseniz zaten bayılacaksınız. Fantastik kurgu severseniz de bayılacaksınız. Titanik ilginizi bir şekilde çektiyse yine bayılacaksınız. En iyisi hemen kalkın kitabı almaya gidin.  
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn." cümlesini gören herkes kitabı okumak için sıraya girdi bizim evde. Önce sevgili kocacım okuyacak sanırım ardından diğer arkadaşlarımız ve ben herkesin yorumlarıyla güncelleyeceğim yazımı.
Spoiler:
En hoşuma giden kısmı sanırım Lovecraft tarzı kadın karakter olmayışıydı. Sonra Nicky'i sevdirdi yazar,ama zavallının sonu göğsünde bir tören bıçağı oldu.

Bir bardak kahve alın elinize ya da benim gibi soğuk bir bira açın en rahat koltuğunuza yerleşin ve başlayın okumaya. Elinizden bırakamayacaksınız. E hadi okuyun hemen...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder