24 Şubat 2013 Pazar

İhtişam / Splendor


Ve Lüks Serisi de bitti. Sevdiğim tek historical bu seriydi , tabi chick-lit tarzında olmasıyla da ilgisi olabilir :) İhtişam serinin 4. kitabı. ( Lüks, Fısıltılar, Kıskançlık ve İhtişam ) Elime aldığımda bitirmeden rahat edemediğim bir seri oldu Luxe Serisi benim için. Bir 4 kitap daha yazılsa seve seve okurdum :) Historical romance türünü pek sevmiyorum. 19- 20 yaşında evlenen kızlar  falan beni biraz sıkıyor. Ancak başta da dediğim gibi bu seri daha chick-lit tarzıydı. Gossip Girl'ün 1900 yılında ki versiyonu gibi. Hikayemiz 1899-1900 yıllarında New York' ta geçiyor. Esas kızımız Elizabeth Holland'ın hikayesiyle başlıyor, ardından Penolope Hayes, Diana Holland ve son olarak ta Carolina Broad ile bitiyor. Her ne kadar esas kız Lizzie gibi görünse de bence asıl hikayenin kahramanı Diana. Hayata bakışı, kuralları umursamayışı, saf ve büyük aşkıyla hemen kalbimi kazandı. Holland ailesi köklü bir aile, ancak Bay Holland'ın ani ölümü ile ekonomik sıkıntılar başlıyor. Bayan Holland hem ailesini korumaya, hem durumu düzeltmeye, en önemlisi de bu sıkıntıları sosyetik çevresinden saklamaya çalışıyor. Ve bunun en iyi yolu elbette büyük kızı Elizabeth'i iyi bir kısmetle evlendirmek : Henry Schoonmaker. Penelope Hayes, Elizabeth Holland'ın en yakın arkadaşı ancak yeni zengin bir ailenin kızı, sosyetede yerini sağlamlaştırmak, onlardan biri olmak istiyor.
Bu satırları ilk 3 kitabı okuduğunuzu düşünerek yazıyorum eğer okumadıysanız çok ciddi SPOİLER içeriyor!
Lüks, Lizzie'nin ölüm ilanı ile başlamıştı, Carolina Broad sadece küçük yardımcı Lina idi. Penelope Schoonmaker henüz Penelope Hayes idi. Henry sadece Lizzie'nin nişanlısıydı, Diana ise küçük kız kardeş.
Lizzie Will ile kaçtı, Penelope ölü görünmesine yardım etti ve Henry ona kaldı. En azından Bayan Hayes böyle olduğuna inanıyordu ancak Henry küçük kız kardeşe aşık olmuştu.
Fısıltılar' da Lizzie ve Will geri döndüler ancak Will öldürüldü.
Kıskançlık Diana ile Henry'nin ilişkisini ortaya çıkardı. Elizabeth babasının ortağı ile evlendi, Teddy askere gitti ve en önemlisi Lina, Carolina Broad olarak sosyeteye adım attı. Ah tabi bu arada Diana, Neşeli Delikanlı köşesine bol bol haber yarattı :) Offff  Kıskançlık öyle bir yerde bitmişti ki sinir olmuştum ve çok uzun süre son kitabı beklemiştim. Gelelim İhtişam'a...
Tadında bitirilmiş dolu dolu bir kitap okudum. Bitmesi yalnızca bir gün sürdü. Eğlenceli, yer yer hüzünlü ama çok güzel bir kitaptı. Bu arada çeviri ile ilgili söylemek istediğim bir şeyler de var. Bige Turan çevirmeni kitapların ve müthiş bir iş çıkarmış. Bir kitap ancak bu kadar sıcak, içten ve akıcı çevrilebilir. Kendisine çok teşekkürler.Ve son söz olarak umarım Artemis yazarın diğer serisini de çevirir.



Çok Fena Spoiler:
Diana ile Henry'nin ayrılığı beni üzmedi açıkçası ancak Henry'nin Penelope'den boşanmamasına çok sinirlendim. Penelope Hayes'ten hiç hoşlanmıyorum. Lizzie ve Teddy minik Keller ile mutlu bir aile oldular ve Hollandlar ekonomik sorunlarını aştılar. Diana ise yaşaması gereken hayata yelken açtı. Lizzie'ye hediye gelen Tiffanys emzik çok hoş bir ayrıntıydı. Kocasının yaptıklarına engel olamayacaklar diye çok korktum okurken. Ah ama keşke sevgili halaları için de daha güzel bir son yazılmış olsaydı.

Anna Godbersen
Artemis Yayınları

Yeni başlangıçlar.

Sok edici haberler. 
Beklenmedik sonlar. 

Sosyetenin yeni gözdesi Carolina Broad, geçmişinin ateşini yakarken, bunun geleceğini nasıl etkileyeceğinden habersizdi. Penelope Schoonmaker ise Manhattan sosyetesine adım attı atmasına ama gerçek bir prens şehre gelince, o da gerçek bir taca imrenecekti!


Çoksatan "Lüks" serisinin bu müthiş romanında, New York sosyetikleri rüyalarını kovalıyor, vaatlere tutunuyor ve kaderle aşık atıyor. Toplum, şehrin en köklü ailelerine ve en yeni zenginlerine ne olacağını merakla izlerken geriye bir soru kalıyor: Yıldızları sönüp yok mu olacak, yoksa her zamankinden de parlak mı ışıldayacak?


"Gizem, romans, kıskançlık, ihanet, mizah ve muhteşem tarihi ayrıntılar. 

Lüksü elimden bırakamadım."
Cecily von Ziegesar, Gossip Girl'ün yazarı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder