26 Eylül 2013 Perşembe

Kubbenin Altında / Under The Dome


Bir Stephen King serüveninin daha sonuna geldim. Kitapla ilgili yorumlar genellikle beğenilmediği ya da gereksiz uzatıldığı yönünde. Ben buna katılmıyorum. Bence çok keyifli bir yolculuktu her zaman ki gibi ve önemli olan son değil yolculuğun kendisi. Evet sonu çok içime sinmedi benim ve apar topar bitirilivermiş gibi geldi ama geri kalan 1000 sayfayı çok keyifle okudum. Bu aralar çok yoğun olmama rağmen kısa sürede bitti denebilir. Önce diziyi izleyip kitabı okumak korkarım çok mantıklı değil. Gerçi tüm bölümleri henüz izleyemedim ama ikisi arasında bariz farklar var. İkisini ayrı ayrı değerlendirirseniz güzel bir dizi ve uzun bir serüven sizi bekliyor.
Kubbenin ortaya çıkışından hikayenin sonuna kadar ortam öyle iyi yansıtılmış ki okurken kendimi kapana kısılmış hissettim. Karakter çokluğu içinde bir süre kayboldum. Ancak öyle karakterler var ki nefret etmemek elimde değildi. Ve tabii ki Koca Jim hayretler içinde bıraktı beni. Kitapla ilgili aslında söylemek istediğim çok şey var ama spoiler vermemek adına burada bırakayım. Okuyun pişman olmayacaksınız. 
Spoiler:
Yazmadan geçemeyeceğim. Hikaye çok güzeldi, kararkterler iyiydi Barbie ve Julia zaten şaşırtmadı beni ama o son neydi allah aşkına. Kubbe uzaylı çocukların oyun odası yüzünden oluyor ve yok etmenin yolu yalvarmak. Lütfen ama. Ve bunu da karıncaların üzerine mercek tutan çocukluk anılarıyla anlıyorlar. Sonu hiç içime sinmedi ama kitap güzeldi.




4 yorum:

  1. Ben de azimle sonuna geliyorum:) Çok yakında yorumun şu gizli bölmesini açacağım:)

    YanıtlaSil
  2. Sakın bitirmeden açmayın fena spoiler :) Merakla sizin yorumunuzu bekliyorum.

    YanıtlaSil
  3. -Spoiler-

    Kesinlikle sonu dışında kitap güzeldi, hatta aslında fikir de güzeldi de o çözüm yolunun böylesine saçma olması... Tamam absürtlük güzeldir, bazı zamanlarda severim de böylesini kesinlikle değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok saçmaydı çözümleri :)

      Sil