12 Temmuz 2013 Cuma

Julie & Julia


Komik, titrek sesli, sakar, dev kadın: Julia Child. Amerikalılara, Fransızlar gibi yemek yapmayı öğreten müthiş kadın. Sadece ismini duymak bile bende mutfağa girme isteği uyandırıyor. Tv programlarını zevkle seyredip, reçetelerini deniyorum tabii ki yağı azaltarak. Julie & Julia filmini yıllar önce izlemiş ve çok sevmiştim ama nedense kitaba bir türlü elim gitmiyordu öylece bekliyordu kitaplıkta. Aslında sanırım iyide olmuş bekletmem. Peşin peşin söyleyeyim bu çok süper bir kitap mutlaka okuyun demeyeceğim. Ama Julie & Julia harika bir film mutlaka izleyin. Kitap gerçek bir hikayeyi anlatıyor. Julie Powell'in bunalımlı bir döneminde Julia Child sayesinde tekrar hayata bağlanmasını ve bir yıllık projesini tamamlamasını anlatıyor. Yemek yapmayı ve Julia Child'ı seviyorsanız mutlaka ilginizi çekecektir ancak ben Julie Powell'den hiç hoşlanmadığım için kitap beni biraz zorladı. Gereksiz bir çok şey anlatılmıştı ve ben insanların özel hayatına o kadar girmekten hoşlanmıyorum. Ne yazık ki filmdeki gibi komik, hijyenik ve sevimli bir hikaye beklemiyor sizleri. Yine de kitabı okurken sürekli "aa ben pişirirken de böyle olmuştu, ay o sayfada mı yazıyormuş" demek ya da koştura koştura Mastering the Art of French Cooking kitabının sayfalarını karıştırmak çok zevkliydi. Tabii bu yazıyla birlikte bir Boeuf Bourguignon fotoğrafı eklesem harika olurdu ama hava çok sıcak ve Boeuf Bourguignon pişirmek bütün bir gün sürüyor siz en iyisi bu sütlaçla idare edin ne de olsa bu da uzun sürede pişiyor, Julia Child kesinlikle onaylardı.
 Bon Appetit.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder