25 Temmuz 2013 Perşembe

Grinin Elli Tonu / Fifty Shades of Grey


Evet sonunda muhteşem, müthiş, çok yakışıklı, kadınları hemen etkisi altına alan, çekici, dayanılmaz, karşı konulmaz, gizemli, küçük yaralı çocuk, bla bla bla Christian Grey'i okumayı bitirebildim. Kitap okurken en azından bir karaktere sempati duyarım ama Ana'dan da Christian'dan da hiç hoşlanmadım. Valla Edward ve Bella'yı da pek sevmezdim ama bu ikisinin yanında çok süper bir ikili oldular. Kitabın içeriğine falan sataşmayacağım, sonuçta herkes konuyu ve bdsm olduğunu biliyordu. Her sayfada "içimdeki tanrıça, yatağa tırmandım ve kalçalarından düşecek gibi duran" yazması delirtti beni en çok. Bir de okuduğum en iyi aşk hikayesiydi diyenlere sormak istiyorum. Aşk neredeydi ben mi çok odunum da bu güzel aşkı göremedim acaba. Adam sapıktı, kız ise saf. Çok zengin ve çok yakışıklı ve çok süper olduğu için ona aşık olduğunu sanıyordu ve her istediğini yapıyordu ee hani çok aşık, duygusal Bay Grey ? Ben bir şeyler kaçırdım sanırım. Kitabın sonu ise gerçekten delirtti beni o kadar okudum son 5 sayfada neler oldu yok artık.


Spoiler:
500 sayfa boyunca kızımız adama çok aşıktı, dayak yedi, sapık rüyalar gördü, itaatkar oldu. Eee son 5 sayfa da neler değişti ? Çok süper piyano çalan zaten her şeyi çok süper yapan Grey'e beni döv dedi dayak yedi adamı bıraktı gitti. Neden? Yok artık yani. Neyse bu numaraya gelip ikinci kitabı yine de okumayacağım. Zaten bir çok yerde ayrıntılı biçimde yazmışlar kitabın sonunu. Ah bir de yazarın marka takıntısı öldürdü beni. Poff anladık adam zengin de sen bütün ilişkiyi adamın yakışıklılığına ve parasına bağlarsan ben nasıl inanayım aşka. Gerçi ben pek romantik biri sayılmam, mum ışıkları bayar beni, öyle çiçekler pahalı hediyelerle kandırılamam sanırım onun için büyük aşkı göremedim.
İçten içe merak etsem de devamını okumayı reddediyorum. Gözlerime ve sinirlerime yazık valla. Bu arada kitabın çevirisini okudum ancak arkadaşlarım orijinali oku birde çeviri kötü dediler. Bilemiyorum belki de çok iyi bir kitap ama çeviri kötü. Pek sanmıyorum ama okuyanlar cevap verebilirse sevinirim. Ah birde Christian'ın büyük gizemini çok merak ettim birde onu anlatırsanız bana çok süper olur. Tabi kitapla ilgili sevdiğim bir şeyler de var. Mailler çok güldürdü beni, zeka pırıltıları taşıyan tek yerdi belki de kitapta ve çok eğlenceliydi. Tavsiye eder miyim bilmiyorum isterseniz buyurun okuyun ama kitabın erotik romans kategorisinde olduğunu ve yetişkinler için olduğunu unutmayın. 


1 yorum:

  1. bende kıtap cekılısıme beklerım
    http://mugeninlistesi.blogspot.com/2013/07/8kitap-cekilisi-aclk-savaslar.html

    YanıtlaSil